هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

جهت اطلاع آقای دکتر عثمانی

صدور مجوز و انتشار چند نشریه جدید در آذربایجان غربی

جهت اطلاع آقای دکتر عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس:

باید عرض کرد که بوکان تنها شهر ایران و حتی جهان است که تاکنون مجوز هیچ نشریه ای برای این شهر صادر نشده است،این در حالی است که اگر نویسندگان بوکانی نباشند بسیاری از نشریات کردی فلج می شوند نمونه اش نشریه مهاباد در شهر مهاباد است که اکثر هیئت تحریریه این نشریه بوکانی هستند، بسیاری از مجلات ادبی و فرهنگی کردستان عراق تشنه مقالات ارسالی نویسندگان بوکانی هستند،جدای از آن اولین نشریه ادبی کردی به نام هه لاله در بوکان انتشار یافته است،اما بوکان هیچ نشریه ای ندارد، علیرغم درخواست های متعدد شهروندان بوکانی...

چند نفر از نمایندگان مردم شهرهای آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی و ادوار قبلی نیز پیش از این درخواست مجوز انتشار نشریه را داشته اند.

مسوول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی می گوید: هیات نظارت بر مطبوعات در نشست اخیر خود مجوز انتشار دو نشریه را در این استان صادر کرده است.

به گزارش «کردستان امروز» این دو نشریه به نام های «نوای آذربایجان» و «اقتصاد آذربایجان» به ترتیب به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی 'علی زنجانی حسنلویی' و 'موید حسینی صدر' و به صورت هفته نامه در شهرهای نقده و خوی منتشر و در سطح گستره استانی توزیع می شوند.

این مقام فرهنگی در استان آذربایجان غربی در این رابطه افزود: با صدور مجوز انتشار برای این دو نشریه، شهرستان نقده صاحب دو نشریه و شهرستان خوی صاحب پنج نشریه شدند.

مدیر مسوول 'نوای آذربایجان' نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و مدیر مسوول 'اقتصاد آذربایجان' نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی هستند.

چند نفر از نمایندگان مردم شهرهای آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی از جمله علی اکبر آقایی و سلیمان جعفر زاده نمایندگان فعلی مردم سلماس و ماکو در مجلس و محمد عباس پور، عبدالرحیم نوربخش و هاشم حجازی فر نمایندگان ادوار قبلی شهرهای این استان نیز پیش از این مجوز انتشار نشریه را داشته اند.

گفته می شود در حال حاضر از مجموع 40 نشریه دارای مجوز، 20 نشریه در ارومیه مرکز استان منتشر می شود و شهرهای خوی و میاندوآب هر کدام با پنج نشریه در رتبه دوم قرار دارند.

همچنین شهر ماکو دارای سه نشریه و شهرهای سلماس، نقده و مهاباد هر کدام دو نشریه و شاهین دژ دارای یک نشریه است. از مجموع نشریات دارای مجوز انتشار در آذربایجان غربی، 31 نشریه مربوط به بخش خصوصی و 9 نشریه نیز متعلق به شرکت ها و نهادهای دولتی است.

از نظر انتشار نیز 23 نشریه آذربایجان غربی به صورت هفته نامه، پنج نشریه به صورت دو هفته نامه، پنج نشریه ماهنامه و پنج نشریه نیز به صورت فصلنامه و به صورت روزنامه ای و مجله ای منتشر و در سطح استان توزیع می شوند. آذربایجان غربی با جمعیت حدود سه میلیون نفر همچنان فاقد روزنامه است.

بر اساس اعلام مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی 60 پرونده درخواست انتشار نشریه نیز به تهران ارسال شده است.  

 

 به مطالبی در این خصوص در نوشته های دیگر شهروندان بوکان توجه کنید:  

 

 

 www.kurdistantoday.ir      ( سایت خبری کردستان امروز)

www.bookan.blogfa.com     ( پایگاه خبری پیام بوکان)  

 

www.boukan.blogfa.com    ( وبلاگ شاری بوکان) 

 

www.monirefize.blogfa.com     ( وب سایت منیره فیضه عضو شورای اسلامی شهر بوکان)

کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان

برنا مه های انجام شده و پیشنهادی و  در  دست اجرای کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان

ادامه مطلب ...

بافت‌های فرسوده در بوکان

بافت‌های فرسوده در بوکان بازسازی می‌شوند

 بافت‌های فرسوده بوکان شامل اسلام‌آباد، امیرآباد، علی‌آباد و کلتپه بازسازی می‌شوند.

ادامه مطلب ...

راه روستایی بوکان

100 کیلومتر از راه روستایی بوکان بهسازی می‌شود

ادامه مطلب ...

زندان بوکان و سلماس

زندان بوکان و سلماس به خارج از شهر منتقل می شوند

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی از انتقال زندان شهرستان های بوکان و سلماس به خارج از شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، جبار باقری جمعه شب در مراسم جشن گلریزان بوکان افزود: این امر در راستای انتقال زندانهای فرسوده استان به خارج از شهر اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طی گذشته 411 نفر از مددجویان زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد شدند، بیان کرد: این تعداد مددجو با پرداخت 66 میلیاردریال از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.

باقری ادامه داد: از مجموع 66 میلیاردریال پرداخت شده، 30 درصد آن آورده خود زندانیان، 34 درصد گذشت شکات و 36 درصد از طریق کمکهای مردمی بوده است.

احداث باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری میاندوآب گفت: برای تسریع در روند احداث باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان اعتبار 20 میلیارد ریالی اختصاص یافت.

نادر زراعت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه کل اعتبار برآورد شده برای ساخت باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان به طول 55 کیلومتر 180 میلیارد ریال است، اظهار داشت: امسال از این میزان اعتبار 20 میلیارد ریال برای تکمیل ساخت بیش از 17 کیلومتر مسیر در حوزه راه و ترابری شهرستان میاندوآب تخصیص یافت.
وی پیشرفت اجرایی این طرح را در حال حاضر 20 درصد عنوان کرد و افزود: بهسازی و آسفالت پنج کیلومتر تکمیل شده و در مابقی مسیر در حوزه راه و ترابری شهرستان میاندوآب عملیات خاکریزی و بسترسازی در حال اجرا و همچنین آزادسازی 15 کیلومتر از این محور اتمام یافته است.
این مقام مسئول با اشاره به احداث 72 دستگاه ابنیه فنی در باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان خاطرنشان کرد: از این تعداد، 49 دستگاه ابنیه فنی احداث شده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان میاندوآب ادامه داد: با اعتبار تخصیص یافته بیش از 17 کیلومتر باند دوم محور تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری است.
زراعت چهار بانده شدن محور میاندوآب ـ بوکان را در کاهش بار ترافیکی و ارتقای ضریب ایمنی این محور موثر دانست و بیان کرد: با تکمیل باند دوم محور میاندوآب ـ بوکان، آمار تصادفات راه‌های ارتباطی شهرستان میاندوآب کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه طرح لبیک با هدف بهسازی و آسفالت 67 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، گفت: در حال حاضر این طرح با 94 درصد پیشرفت اجرایی در دست اقدام است.
زراعت با اشاره به تکمیل بهسازی و آسفالت 63 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح لبیک افزود: با اتمام این عملیات بیش از 4 هزار و 300 خانوار از راه مناسب برخوردار شده‌اند.