هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

سانحه رانندگی در محور بوکان

سانحه رانندگی در محور بوکان - شاهین دژ پنج کشته و زخمی بر جای گذاشت

 

 فرمانده انتظامی بوکان گفت: سانحه رانندگی در محور بوکان - شاهین دژ، کشته و زخمی شدن پنج نفر را در پی داشت.

سرهنگ 'غلامرضا جهانپور'، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سانحه که جمعه شب بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با یک دستگاه مینی بوس به وقوع پیوست، یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.
وی اظهار داشت: راننده مینی بوس که فردی 49 ساله بود در دم جان خود را از داد و چهار نفر سرنشینان خودرو سمند که اعضای یک خانواده بودند زخمی و به بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان منتقل شدند.
سرهنگ جهانپور، علت این حادثه را انحراف به چپ راننده خودرو سمند اعلام کرد.

تئاتر تجربی بوکان

فراخوان نخستین جشنواره‌ تئاتر تجربی بوکان منتشر شد

 فراخوان نخستین جشنواره تئاتر تجربی بوکان که اسفند ماه سال جاری با حضور گروه‌های نمایشی استان‌های آذربایجان غربی و کُردستان در بوکان برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان،‌ نخستین جشنواره تئاتر تجربی بوکان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان و با همکاری شهرداری و شورای شهر بوکان و به منظور کشف استعدادهای تئاتر در منطقه، دستیابی به نگاه نو در حوزه تئاتر و پرداختن به معضلات فرهنگی، اجتماعی و شهری با رویکردی جدید، به صورت منطقه‌ای در روزهای 18 تا 20 اسفند ماه امسال در بوکان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب ...

بوکان به تعداد 48 محله تفکیک

بوکان به تعداد 48 محله تفکیک شده است

 شهر بوکان بر اساس نرخ‌های رشد جمعیت، جنسیت، فرهنگی، اجتماعی و اشتغال به تعداد 48 محله تفکیک شده است.

ادامه مطلب ...

14 روستای بوکان

راه 14 روستای بوکان آسفالت شد

 فرماندار بوکان گفت: 14 روستای بوکان با 759 خانوار و جمعیت 4 هزار و 139 نفر از خدمات راه آسفالته بهره‌مند شدند.


 

 حسن عباسی  در نشستی با مردم روستای باغچه فیض‌اله بیگی بوکان، اظهار داشت: با اجرای طرح‌های راهسازی در بوکان 14 روستا در این شهرستان از خدمات آن بهره‌مند شدند.
وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها هشت میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و به اجرا در آمده است.

ادامه مطلب ...

عقاب طلایی در بوکان به دامان طبیعت بازگشت

 یک قطعه عقاب طلایی توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست بوکان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار مهر این پرنده شکاری پس از معیانه از سوی کلینیک دامپزشکی و اظمینان از توانایی پرواز به دامان طبیعت و در منطقه ای امن رها سازی شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار مهر در ارومیه گفت: پرنده عقاب طلایی از پرندگان شکاری در تهدید است.

حمید رعناقد ادامه داد: در حال حاضر تمامی پرندگان شکاری در سطح کشور از گونه های در معرض تهدید هستند که این ضرورت توجه مردم و دوستداران طبیعت را دوچندان می کند.

عقاب طلایی از بزرگ ترین پرندگان شکاری است که در مناطقی نظیر دشتهای کم گیاه و خشک، جنگلهای کوهستانی و صخره های ساحلی زندگی می کند.

این جانور در ایران در امتداد دو رشته کوه البرز و زاگرس سکونت دارد.

عقاب طلایی از خانواده قوشها است و نام گذاری آن به دلیل پرهای طلایی - برنزی تاج ، سر و پشت گردن است.

هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرستان بوکان

احداث بیش از یک هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرستان بوکان

خبرگزاری موج - با احداث یک هزار و 663 واحد مسکونی طرح مهر در شهرستان بوکان، یک سوم از فاقدین مسکن این شهرستان صاحب خانه می شوند.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: تاکنون متقاضیان 1 هزار و 663 واحد مسکونی در شهرستان بوکان موفق به اخذ پروانه ساخت شده اند که از این تعداد عملیات فونداسیون یک هزار و 355 واحد مسکونی به اتمام رسیده و 573 واحد مسکونی در مرحله اتمام اجرای اسکلت و سقف قرار دارند

ادامه مطلب ...