هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

مناقشه انتخاب شهردار

مسئولین بوکان و مناقشه انتخاب شهردار

 

بعد از چندین ماه از استعفای مهندس مینایی از سمت شهردار بوکان، متأسفانه هنوز مسئولین و اعضای شورای شهر بوکان نتوانسته اند بر سر تعیین شهردار بوکان به نتیجه برسند.

شورای شهر بوکان با 5 رأی موافق و 2 رأی مخالف چند ماه پیش مهندس شوقی را برای این سمت جهت صدور حکم به استانداری معرفی کردند، که تا این تاریخ به دلیل مخالفت برخی از مسئولین شهرستانی هنوز حکم شهردار صادر نشده است. اختلاف مسئولین از جمله نماینده شهرستان با اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه شورای اداری شهرستان نیز نمود پیدا کرده و باعث تنش بین این اعضا و نماینده گردد.

اختلافات به این هم کفایت نکرد و دکتر قسیم عثمانی در صحن علنی مجلس در سخنان پیش از دستور در بخش از سخنان خود عنوان کرد:« شوراهایی همچون شورای شهر تهران و کلان شهرها و نیز اکثریت شوراهای روستاها عملکرد مثبت و قابل تقدیری دارند که به حق باید آنها را از این بحث مستثنی کرد. اما شورای برخی از شهرها من جمله شورای شهر حوزه انتخابیه‌ام از وظیفه قانونی خود فاصله گرفته و نه تنها مشکلات مردم را کم نکرده‌اند خود مشکل و معضلی بزرگ برای مردم هستند و نه تنها خواسته‌های مردم را عملیاتی نکرده‌اند بلکه باعث ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت شده و با برخوردهای تبعیض آمیز مردم را از شرکت در سرنوشت خویش دلسرد نموده است این در حالی است که ما نمایندگان به دلیل خلاء قانونی هیچ نظارت و ابزاری برای برخورد با تخلفات پیدا و پنهان شوراها نداریم.

وی اضافه کرد: در حالی‌ که توده مردم ما را مسئول رسیدگی به تخلفات شوراها می‌دانند و از ما انتظار برخورد دارند. اما بسیاری از مردم از بحث شوراها خسته شده و آن را ابزاری برای سوء‌استفاده عده‌ای محدود قلمداد می‌کنند. عده‌ای که در زمان انتخاب با شعارهای مردم فریب رای مردم را گرفته و اکنون به جای اینکه طرح‌های انجام نشده را به مناقصه بگذارند شهرداری و پست شهرداری را به مزایده گذاشته‌اند.»

از این طرف اعضای شورای شهر بوکان هم بیکار ننشستند و با ارسال نامه ای البته نه در باب پاسخگویی به انتقاد دکتر عثمانی ( چون در این نامه هیچ اشاراه ای به نقد نماینده از عملکرد شورا نشده) بلکه در قالب ادبیاتی غیر معمول و البته تند و نیش دار به دکتر عثمانی حمله کردند و وی را به باد انتقاد گرفتند و عملکرد سیاسی، اجتماعی و ... وی را زیر سوءال بردند.

در بخشی از این نامه که رونوشت آن به کلیه ادارات بوکان و دفتر این هفته نامه ارسال شده آمده است: نه شما و نه آنانی که مثل شما همیشه موافق جهت باد حرکت می کنند نمی توانند مقاصدشان را به انجام برسانند چرا که همه هوشیارند و نسلی تحصیل کرده در راه است. ترور شخصیت دیگران ناشی از افول داشته هایتان و تلاشی بی فرجام برای بدست آوردن دوباره از دست رفته هایتان است.

جناب دکتر عثمانی اولین بارتان نیست برای ساختن کاخ آرزوهایت پا را از گلیم خویش بیشتر دراز کرده اید و به ترور شخصیت دیگران روی آورده اید و این رفتار از جانب جنابعالی مبسوق به سابقه است و هیچکس فراموش نکرده است ایامی را که گویی دیروز بود که جنابعالی رویا و خواب وزارت را در سایه بازی گرفتن احساسات پاک جوانان می دیدید و رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد را غیرواقع گو و کسی که برای تخریب پایه های نظام کار می کند می خواندید و کاسه داغ تر از آش بودید و هم اکنون نیز بسیار ناشیانه اما به قول خودتان زیرکانه در راستای گسست و شکاف انداختن بین مردم و حاکمیت گام بر می دارید. گو از سر دلسوزی که لابد این سبک جنابعالی است؟و کسی آن را نمی فهمد و نمی خواند در همان حالی که نگران از گسست و شکاف بین مردم و حاکمیتی سخن از فراموشی 15 میلیون انسان می زنی؟ راستی در این میان تکلیف مردم و حاکمیت با سخنان جنابعالی چیست؟ شما که هم نعل را می زنی هم میخ را؟

در ادامه این نامه می خوانیم: آیا نگاه و مرور تعدادی از انتصاباتتان در حوزه های ورزشی، دانشگاهی و کشاورزی و قضاوتهای بجای جوانان و مردم که شما را بسیار نگران کرده است شما را رهنون نمی فرماید که ضمن عدم دخالت در وظایف دیگران لب فرو بندید. جناب دکتر به خود آئید غوطه ور بودن در تفکرات غلط و قاطی کردن مردم با برگ درختان سبز نتیجه اش یکی آن خواهد بود که زمانیکه جنابعالی در ستاد انتخاباتی موسوی در حال کف زدن و شور و نشاط بودید تنها کارخانه ریسندگی و بافندگی بوکان تعطیل و کارگران آن خون گریه می کردند و ادامه آن ...

باید با کمال تأسف بگوییم که متأسفانه مدتی است در کشور ما افراد، جناحها، گروههای سیاسی و اجتماعی ادبیات ناخوشایند و دور از اخلاقی را در پیش گرفته اند و این ادبیات به بین مسئولین بوکانی نیز سرایت کرده است. دادن اتهامات بی سند و مدرک، فرافکنی، توهین و ... شده متن گفته های مسئولین و هیچ محابای از عقوبت آن ندارند.

نماینده بوکان در اظهاراتی در صحن علنی مجلس اظهار داشت که سمت شهردار بوکان را به مزایده گذاشته اند، و اینکه آیا ایشان برای دلیل خود سندی هم دارند یا نه ما از آن بی خبریم، شایعه ای که از زمان معرفی مهندس شوقی به عنوان شهردار در سطح شهر پیچیده و تا کنون نیز از طرف شورای شهر به آن واکنشی اقناعی داده نشده است.

اعضای شورای شهر هم بجای دادن پاسخ منطقی و ارائه استدالات خودشان برای این انتخاب، در نامه اشان به دکتر عثمانی، بیشتر به فرافکنی، نقد عملکرد، نثار کلمات نیش دار و ... پرداخته اند که باعث تأسف و تأثر است که از این دو نهاد مدنی بجای دیالوگ و گفتگو بر سر مسئله تعیین شهردار، اینگونه در مقابل هم جبهه گیری کرده و در جهت تضعیف هم دیگر گام بر میدارند!؟

دود اینگونه رفتار و کردار و فکر در وهله اول در چشم مردم فرو رفته و در وهله دوم به چشم طرفین. هیچکدام برنده این مناقشه غیر اصولی و غیر حرفه ای نیستند و فقط باعث تضعیف جایگاه همدیگر در نزد افکار عمومی در سطح شهرستان و در افکار مسئولین سطح کشوری می گردند و در نهایت هم تضعیف هر کدام هم باعث کاهش انگیزه خدمت رسانی به مردم و پایین آمدن راندمان کار آنان خواهد شد.

اینکه چرا مسئولین ما نتوانسته و یا نخواسته اند با هم اندیشی و گفتگو این مسئله را مورد بحث و بررسی قرار داده و به یک نتیجه منطقی برسند جای بسی تأمل است. ایا در این بین تلاش آنان فقط در جهت منافع عمومی است؟ متأسفانه بنا این نیست، چرا که اگر این بود می بایست به یک نقطه مشترک برسند و می توانستند با برگزاری جلسات و با ارائه منطق و دلیل یکی از طرفین در برابر ادله و دلایل طرف دیگر اقناع شده و نظر وی را می پذیرفت، ولی اگر منافع جناحی و گروهی و فردی شد، کار به لج و لج بازی می رسد و هر کدام بدون ارائه ادله بر نظر خود اصرار کرده و نتیجه هم همین می شود که اکنون شاهد آن هستیم.

اینکه چرا اعضای شورای شهر بر نظر خود در خصوص انتخاب مهندس شوقی به عنوان شهردار با وجود افراد زیادی که واجدالشرایط هستند، اصرا می ورزد خود دارای شائبه است، شائبه بده بستان و ...و اینکه چرا طرف مقابل بر برابر این انتخاب سرسختانه مخالفت می نماید و کوتاه نمی آید آنهم دارای شائبه است، شائبه انتقام گیری انتخاباتی و ... که امیدواریم اینگونه نباتشد و ما اشتباه کرده باشیم.

این اختلافات نشان می دهد که مسئولین ما در سطح شهرستان در خصوص مسائل کلان شهرستان هیچ گونه هماهنگی، همفکری و همکاری ندارند، اگر اعضای محترم شورای شهر قبل از انتخاب مهندس شوقی به عنوان شهردار، با مسئولین همفکری می کردند ، قطعاً امروز شاهد این وضعیت نبودیم و تعیین شهردار هم خیلی زودتر از اینها به نتیجه می رسید و البته این کار شورا این واقیعت را به ما نشان میدهد که طرف مقابل هم در تصمیم گیریهای کلان با شورا همفکری نمی کند، راستی چرا؟ چرا مسئولین ما نباید در مورد تصمیمات کلان شهرستان با همدیگر همفکری و هم اندیشی نمی کنند؟ چرا نباید اینقدر با هم هماهنگ باشند که بتوانند تصمیماتی بگیرند که سرانجام آن اینگونه نشود و کار به جای برسد که نباید می رسید؟

اینگونه رفتار که سرشار از بداخلاقی و حرمت شکنی است پیام آور خدمت رسانی برای مردم نیست، و ضمن اینکه باعث پایین آمدن سطح خدمت رسانی به مردم می گردد، عوارض بزرگتری هم به دنبال دارد و آن رواج ادبیاتی زشت در سطح جامعه و حتی رسوخ به خانواده ها که باید همه مواظب رفتار و گفتار و کردار خود باشیم تا انشاالله به کودکانمان بیاموزیم همفکری و تعامل را نه واگرایی و تک رویی. 

fardayeboukan.blogfa.com

شاعر شدن عثمانی

شاعر شدن عثمانی در مجلس شورای اسلامی  

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان چهارشنبه در جلسه بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی در مخالفت با کامران دانشجو وزیر پیشنهادی علوم این شعر را قرائت کرد «یاد دارم در غروب سرد سرد ، می گذشت از کوچه ما دورگرد، داد می زد کهنه قالی می خرم ، دسته دوم جنس عالی می خرم ، کاسه ظرف سفالی می خرم ، گر نداری کوزه خالی می خرم ، اشک در چشمهای بابا حلقه زد ، عاقبت آهی کشید بغضش شکست اول ماه است و نان در سفره نیست ، ای خدا شکرت ولی این زندگیست ، بوی نان تازه هوشش برده بود ، اتفاقا مادرم هم روزه بود ، خواهرم بی روسری بیرون دوید ، گفت آقا کوزه خالی سفره خالی می خری؟»

نامه سرگشاده منیره فیضه

نامه سرگشاده منیره فیضه به دکتر عثمانی نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی 

شایعه پراکنی ها، تهمتها و افتراها هرگز نردبان ترقی متعالی احدی نخواهند شد

 جناب آقای دکتر عثمانی

نماینده محترم و شریف بوکان در مجلس شورای اسلامی

با سلام:

احتراماً – به استحضار می رساند نه شما و نه آنانی که مثل شما همیشه موافق جهت باد حرکت می کنند نمی توانند مقاصدشان را به انجام برسانند چرا که همه هوشیارند و نسلی تحصیل کرده در راه است. ترور شخصیت دیگران ناشی از افول داشته هایتان و تلاشی بی فرجام برای بدست آوردن دوباره از دست رفته هایتان است.

ادامه مطلب ...

انتخاب دانشجو به عنوان وزیر علوم

عثمانی: انتخاب دانشجو به عنوان وزیر علوم آتش پیدا و پنهان انتخابات را شعله‌ور‌تر می‌کند 

 
پارلمان‌نیوز: عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس در مخالفت با معرفی رئیس ستاد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری کشور به عنوان وزیر علوم گفت:«زخم حوادث حاصل از کوی دانشگاه و برخوردهای غیر قانونی و بعضا غیر انسانی با دانشجویان که دل رهبر عزیز را هم به دردآورده است هنوز التیام نیافته است و آیا انتخاب دانشجو به عنوان وزیر علوم مرهمی بر زخم‌هاست یا پاشیدن نمکی بر آنها؟»
ادامه مطلب ...

دانشگاه جامع علمی- کاربردی مرکز بوکان

معرفی  رشته های  پودمانی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مرکز بوکان

مقدمه

دانشگاه جامع علمی-  کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات، منابع مادی وانسانی دستگاه های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند.

ادامه مطلب ...

چهار کیلوگرم کراک در" بوکان"

کشف بیش از چهار کیلوگرم کراک در" بوکان"
فرمانده انتظامی بوکان آذربایجان غربی از کشف بیش از چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع کراک از یک نفر توزیع کننده در این شهرستان خبر داد.
ادامه مطلب ...

کلاهبرداری در " بوکان "

انهدام باند 6 نفره کلاهبرداری در " بوکان "
در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی باند 6نفره کلاهبرداری با نام شرکت جمعی بازرگانی افشار به ارزش بیش از یک میلیارد ریال انهدام گردید .
ادامه مطلب ...

نوینه‌ری‌ شاری‌ بۆکان

نوینه‌ری‌ شاری‌ بۆکان له‌ قسه‌کردن به‌ کوردی‌ پاشگه‌ز ده‌بێته‌وه‌

دوای‌ ئه‌وه‌ی‌ هوشداری‌ توندی‌ پێده‌درێت له‌ لایه‌ن سه‌رۆکی‌ په‌رله‌مانی‌ ئێرانه‌وه‌، نوێنه‌ری‌ شاری‌ بۆکان له‌ په‌رله‌مانی‌ ئێران له‌ قسه‌کردن به‌ کوردی‌ خۆ ده‌بوێرێت.

ادامه مطلب ...

محمد قسیم عثمانی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون

نماینده مردم بوکان در مجلس ابراز داشت: نظارت که وظیفه اصلی تعاون است، در حد صفر و بسیار ضعیف در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شده است.

محمد قسیم عثمانی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون سخن می‌گفت، با تاکید بر مسوولیت بسیار خطیر و حیاتی وزارت تعاون گفت: آنچه احساس می شود این است

ادامه مطلب ...

بوکان مقام نخست تحویل گندم

بوکان مقام نخست تحویل گندم را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داد
ادامه مطلب ...

مدارس بوکان

مانتوهای (روپوش مدارس بوکان)بسیار بی کیفیت  وانحصاری

ادامه مطلب ...

تصادف در بوکان

95 مورد تصادف در بوکان رخ داده است

ادامه مطلب ...

صندوق مهر امام رضا بوکان

14 میلیارد ریال به صندوق مهر امام رضا بوکان اختصاص یافت

ادامه مطلب ...

گۆرانیبێژی میللی عه‌لی خه‌ندان

راپۆرتێک ده‌رباره‌ی کۆچی دوایی گۆرانیبێژی میللی عه‌لی خه‌ندان


هونه‌رمه‌ندی گۆرانیبێژی میللی و قسه‌ خۆش و ده‌نگبێژی ناوداری کوردستان مامۆستا "عه‌لی خه‌ندان" له‌ ناو هه‌موو خه‌ڵکی شاری بۆکان و دانیشتووانی ناوچه‌ی موکریان به‌ که‌سایه‌تییه‌کی قسه‌ خۆش و نوکته‌زان ناسرابوو. ئه‌م هونه‌رمه‌نده‌ به‌ ئه‌زموونه‌ له‌ دوای ته‌مه‌نێکی درێژ کار و چالاکی و خزمه‌تی هونه‌ری به‌ بواره‌کانی گۆرانی و خۆوێژی، به‌سته‌ دانان و مه‌قام و ئاوازی ره‌سه‌نی کوردی ماڵئاوایی له‌ ژیان و جیهانی هونه‌ر کرد.

ادامه مطلب ...

11 طرح مدرسه‌سازی در بوکان

11 طرح مدرسه‌سازی در بوکان به بهره‌برداری رسید

ادامه مطلب ...

86 طرح خدماتی و عمرانی در بوکان

بهره‌برداری از 86 طرح خدماتی و عمرانی در بوکان

ادامه مطلب ...

ساختمان جدید زندان بوکان

عملیات اجرایی ساختمان جدید زندان بوکان آغاز می‌شود

ادامه مطلب ...

جمعیت 10 تا 15 میلیونی اهل سنت

قابل تحقق نخواهد بود که از این میان جمعیت 10 تا 15 میلیونی اهل سنت به باد فراموشی سپرده شده است.

دکتر قسیم عثمانی نماینده بوکان

دکترمحمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه گفت: خواسته‌های مردم باید زمینه اجرایی و عملیاتی پیدا کند تا بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد نکند و گسست مردم و حاکمیت هزینه‌های سنگینی را در برخواهد داشت که نهایتا این هزینه‌ها بر دوش مردم سنگینی خواهد کرد.

وی افزود: بر ما نمایندگان مردم واجب است که از هرگونه گسست و شکاف بین مردم و حاکیمت جلوگیری نموده و زمینه‌های این گسست را به زمینه‌های پیوند و اتصال مبدل سازیم که تحقق این پیوند جز از طریق مردم سالاری دینی و قانون محوری میسر نخواهد بود.

ادامه مطلب ...

نقدی بر سخنان منیره فیضه

نقدی بر سخنان منیره فیضه در مصاحبه با وب سایت پیام بوکان
بعد از ماه ها جلسات متعدد شورای شهر تکلیف شهردار شهرمان هم مشخص شد.

خانم منیره فیضه(رئیس شورای شهر بوکان )در مصاحبه با پیام بوکان  مهندس شوقی را  گزینه انتخابی شورای شهر به عنوان شهردار بوکان معرفی کرده است.شایان ذکر است که شورای شهرمان بعد از این همه کار پر مشقت و مشغله فراوان وزن کردن افراد به چنین گزینه سنگینی رسیده است.حال باید در نظر گرفت که ترازوی مورد استفاده شورای شهر که برای سبک سنگین کردن افراد به کار برده نه دیجیتالی بوده و نه از نوع قپانی و احتمالا میزان رای ملت هم نبوده چون خانم فیضه اعلام کرده باتوجه به اینکه آقای شوقی دو بار در انتخابات شورای شهر و یک بار در نمایندگی شرکت کرده و هیچ باری مردم به او  رای کافی ندادند به عنوان شهردار انتخاب کردیم.یعنی هر که مردم به او رای نداد حتما یک پستی به او خواهیم داد.و این معیار برای انگیزه خدمت افراد به کار میرود.

جالب است کسی که حتی سپاه پاسداران هم از او شکایت کرده (به خاطر عدم تخلیه ساختمان فروخته شده  به سپاه ) و مسکن و شهر سازی هم از دستش دلخور شده بوده چون قطعه زمینی ۲۰۰۰متری را در اطراف تپه ارکان حصار کشی نموده بودند که مبادا کسی  طمع دخل و تصرف در آن داشته باشد.و امروز به سمت .......انتخاب میشود.(لطفا جای خالی را خودتان در آینده  پر کنید) در نتیجه به پاس این خدمت بزرگ دیشب تعدادی از اعضای شورای شهر به همراه تعدادی ورزش کاران شهرمان به چلوکبابی سامان دعوت میشوند.

یاد آن پیر مردی افتادم که از او پرسیدند با این همه ثروت چرا میخواهی حاکم شوی؟گفت ای بابا!ما که ثروتی نداریم.یک روز ما یه باغ پسته داشتیم در رفسنجان و حالا رفسنجان در باغ پسته ماست.حالا ما خواستیم همه ایران سرای من باشد.

پی نوشت:

اگر در بالا جای خالی را هم پر نکنید زیاد مهم نیست.بعضی جاها خالی بمانند بهتر است.مثلا دیدیم اگر در بوکان چندین ماه هم جای شهردار خالی بماند هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.

از اهم فعالیتهای شورای شهرمان که در سایت پیام بوکان از قلم افتاده بود:

۱ـ استعفا دادن مهندس مینایی از سمت شهرداری بوکان.

۲ـ برگزاری جلسات متعدد برای پر کردن جاهای خالی مخصوصا چاله چوله های خیابان. 

به نقل از: www.boukancity.blogfa.com