گزارش

برگزاری یک کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد

 روز یکشنبه ۹/۸/۸۹با همکاری باشگاه سنگنوردی بوکان و در سالن همایش موسسه عرفان با حضور ۲۷نفر از نوجوانان وجوانان باشگاه کوهنوردی وسنگنوردی بوکان گارگاه آموزشی٬ پیشگیری از اعتیاد و راهکارهای برخورد با آن برگزار گردید .  سخنران جلسه عبدالعزیز مولودی از اعضای هیئت مدیره موسسه بود.

یادداشت

اعتیاد دانشجویی

عبدالعزیز مولودی- روابط عمومی موسسه عرفان

در چند روز گذشته با موردی از مراجعان به موسسه عرفان برخورد کردم که موجب تاثر بسیار من شد و برآن شدم تا در مورد آن یادداشتی تهیه نمایم و با عموم مردم آنرا در میان گذارم. دانشجویی جوان در یکی از دانشگاه های دولتی، با تبعیت از باورهای نادرستی که در مورد استفاده از برخی داروهای شیمیایی آرام بخش یا نشاط آور مانند ترامادول وجود دارد دچار اعتیاد به مصرف مواد شده بود. این امر یعنی درگیری ناخواسته یک خانواده با مسئله اعتیاد که در صورت عدم مدیریت به هنگام و منطقی میتواند دامن گسترده و به دیگران نیز سرایت کند.

ادامه نوشته

تعریف مهارتهای ده‌گانه‌ی زندگی

 

تعریف مهارتهای ده‌گانه‌ی زندگی

تهیه کننده: کانون قلم

 

خودآگاهی

خودآگاهی، توانایی شناخت و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قدرت، خواسته‌ها، ترس و انزجار است.

رشد خودآگاهی به فرد کمک می‌کند تا دریابد تحت استرس قرار دارد یا نه و این معمولاً پیش شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین فردی مؤثر و همدلانه است.

 

همدلی

همدلی یعنی اینکه فرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند. همدلی به فرد کمک می‌کند تا بتوانند انسانهای دیگر را حتی وقتی با آنها متفاوت است بپذیرد و به آنها احترام گذارد. همدلی روابط اجتماعی را بهبود می‌بخشد و به ایجار رفتارهای حمایت‌کننده و پذیرنده، نسبت به انسان‌های دیگر منجر می‌شود.

 

ادامه نوشته

گزارش

گزارش تصویری از برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم موسسه عرفان

ادامه نوشته

خبر

نمایشگاه عكس و فیلم

پیشگیری از اعتیاد

برگزار كننده موسسه عرفان با همكاری

اداره امور كتابخانه‌های بوكان

زمان شروع : 23/4/86

                           مكان : كتابخانه عمومی استاد حقیقی

تحلیل

غفلت مرگبار؛ چرا جامعه ایران در مقایسه با سایر جوامع بیشترین معتاد را دارد؟

                        نویسنده :دکتر حمیدرضا جلایی پور

 

 منبع:سایت امروزدکتر جلایی پور

 

یك و نیم میلیون معتاد حرفه‌ای و سه و نیم میلیون صرف‌كننده‌ مواد مخدر، آخرین آمار معتادان ایران است كه از قول مقامات ذی‌ربط در مطبوعات ذكر شده است. اگر همین آمار را مبنا قرار دهیم ایران نه فقط بیش از قبل انقلاب بلكه بیش از همه‌ كشورهای جهان، معتاد دارد. لذا یكی از سوالات اساسی پیش روی همه دلسوزان سرنوشت ایران این است كه چرا جامعه پسا انقلاب ما معتادترین جامعه‌ی جهان شده است؟ البته هدف اصلی این نوشته‌ تاكید بر «علل موثر» در ایجاد این پدیده خانمان‌سوز است.

 

ادامه نوشته

منبع : روزآنلاین

معتادان رو به افزایش، سن اعتیاد رو به کاهش

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر - پنجشنبه 7 تیر 1386

فرهاد معتمد

همه ساله همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مسئولین در ایران اقدام به برپائی نمایشگاه های دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر می کنند؛ این در حالی است که مصرف انواع مخدر در ایران به شدت در حال افزایش و سن اعتیاد در حال کاهش است.

آمار نشان مى دهد بالاترین رقم سنى معتادان در ایران را افراد ۲۷ - ۲۱ساله تشكیل مى دهند. بر اساس همین آمار، افرادى كه به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا كرده اند، اغلب اولین تجربه شان را به صورت تفریحى و در دوران نوجوانى كسب كرده و به تدریج اعتیاد آنان، از حالت تفریح خارج شده و با تكرار و زیاد شدن میزان مصرف، معتاد شده اند.

ادامه نوشته

مجموعه پامفلت های آگاهی دهنده:

چگونه نه بگوییم ؟

 

همه ما بارها و بارها در موقعیت هایی قرار گرفته ایم كه گفتن كلمه «نه» برایمان دشوار بوده است.برای مثال شما برای تعطیلات نوروز با گروهی از دوستانتان یك سفر زیارتی سیاحتی، ترتیب داده‌اید و والدین شما در نامه‌ای ابراز می‌دارند كه چه قدر از حضور شما در خانه برای عید نوروز خوشحال خواهند شد. رئیس شما،انجام كارهای بیشتری را در یك مقطع زمانی طلب می‌كند، حال آنكه شما برای آن ساعت برنامه‌ای ازقبل تعیین كرده‌اید. استاد از شما می‌خواهد كه اگر می‌توانید روی یك طرح تحقیقی كه خودش روی آن كاركرده است ،به او كمك كنید. شما یك لباس پشمی خریده‌اید ودوست شما می‌خواهد در صورت امكان آن را قرض كند.

منبع:سایت روانشناسان

ادامه نوشته

سيگار میكشيد. دلتان میخواهد و به كسي مربوط نيست. قصد ترك هم نداريد.

 

صدها بار هم راجع به مضرات سيگار شنيده‌ايد اما فقط يك بار ديگر مطالب زير را مرور كنيد تا شايد يك مورد از اين ليست سياه! در لحظه‌اي كه میخواهيد سيگاري روشن كنيد، باعث نگرانیتان شود.

 

1- سكته قلبي، علت عمده مرگ افراد سيگاري است. افراد سيگاري كه دچار حمله قلبي میشوند، تنها 50 درصد شانس بهبودي دارند.

ادامه نوشته

داستان یک زندگی فروپاشیده

تن فروشی مادرم تنها راه نجات ما بود

یکی از مشکلات اجتماعی در ایران،آسیب های ناشی از گسترش اعتیاد به مواد مخدر است.گزارش زیر روند فروپاشی خانواده ای را در این زمینه نشان می دهد.البته روی دیگر این قضیه سیستم قضایی بسته ای است که در زمینه  نادیده گرفتن حقوق مسلم زنان آسیب دیده کشور بدون اغماض حرکت می کند. گزارش را بخوانید ،تامل برانگیز است و بیانگر ضرورت تغییرات اساسی در قوانین جزایی کشور است. گفتگو را آسیه امینی انجام داده ودر روزنامه اینترنتی روزآنلاین پخش شده است. عبدالعزیز مولودی

ادامه نوشته