هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

شهرستان بوکان دارای نشریه گردید

«مرزداران» باید یک مرز دار واقعی باشد

بلاخره پس از سالها و برای اولین بار پس از انقلاب شهرستان بوکان دارای نشریه گردید و باعث خوشحالی اهالی اهل علم وادب شهرمان شد.

اما در این راستا چند نکته اساسی را باید یاد آور شد تا این نشریه انشاالله بتواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند:

1-  بین توسعه اقتصادی و ارتباطات همگانی رابطه ای مستقیم وجود دارد و رسانه های گروهی نیروی محرکه در روند توسعه یک جامعه اند. یکی از وظایف رسانه ها این است که واقعیت های سیاسی و اجتماعی را به درستی به تصویر بکشانند. رسانه ها وجدان جمعی هستند، ایفای نقش وجدان جمعی مستلزم این است که رسانه ها بتوانند نظام اجرایی را نقد کنند، زیرا انتقاد سازنده برای رفع خطا و اجرای درست امری سازنده است. نقش رسانه ها هدایت و تاثیرگذاری بر افکار عمومی، ساختن ایدئولوژی و فرهنگ توده ای، پرورش شهروندانی نقاد و ایجاد همبستگی اجتماعی در جامعه و در نهایت نقش سرگرمی می باشد.  ولی باید توجه داشت که نقش سرگرم کننده ارتباطات به آن حدی نرسد که جامعه را غیرسیاسی کرده و آنها را از توجه به سرنوشت خویش بازدارد.

2-  در عصر کنونی و با وجود رقابت‌های گسترده رسانه ها در سطح دنیا و اهداف شوم مهاجمان فرهنگی به بدنه فرهنگی کشورهای در حال توسعه، وظیفه رسانه های این ملل دو صد چندان است و اینها سربازان این جبهه نابرابر هستند، تا بتوانند در برابر هجوم آنها از فرهنگ غنی جامعه خود محافظت کنند.«مرزداران» باید مرزدار ارزشهای فرهنگی جامعه خود باشد و تلاش نماید که جوانان و مخاطبینش را بیش و پیش از این خطر  آگاه نماید و بیشتر تلاش خود را حول محور فرهنگی نماید.

3-  مرزداران باید مرزدار حقوق مردم و زبان گویای مردم باشد. این نشریه باید با شناسایی دغدغه ها و نیازهای مردم آنها را به گوش مسئولین برساند.کاستی‌ها و کوتاهی های(احتمالی!) مسئولین را یادآوری کند. تلاش کند که کسی مجال سؤاستفاده از بیت المال و  ثروت های عمومی را نداشته باشد . تلاش کند که فعالیت‌های مسئولین شفاف و بدور از هر گونه ابهام باشد.

4-  مرزداران باید در اطلاع رسانی عدالت را رعایت کند. باید عملکردها، تلاشها و خدمات دستگاها را به اطلاع مردم برساند تا مردم بدانند که نظام و دستگاههای دولتی چه خدماتی را به آنان ارائه کرده اند. کاستیها و مشکلات پیش روی مسئولین را به اطلاع مردم برساند تا مردم تمام تقصیرات کمبودها را از مسئولین ندانند و همچنین تا مردم در اجرای طرحها و برنامه ها همگام و همدوش مسئولین حرکت کنند تا روند اجرای برنامه‌ها تسهیل شود.

5-  مرزداران باید حرفه ای عمل کند و از بزرگ نمایی مشکلات ریز، تملق و چاپلوسی مسئولین و بزرگ نمایی خدمات جزء آنان، همه چیز را سیاه و نیمه خالی لیوان را دیدن و ... خودداری کند. برای نقدهای خود دلیل  و سند و راهکار داشته باشد. برای انسجام ملی و جلب مشارکت مردم در امور سیاسی و تعیین سرنوشت خویش تلاش کند.

6-  اما در مقابل مسئولین هم باید در برابر این نشریه سعه صدر داشته باشند. از انتقادهای سازنده آن برافروخته نشوند، از فرافکنی کوتاهی‌های(احتمالی!) خود پرهیز کنند، از روابط عمومی های خود بخواهند که ارتباط مناسبی با آن داشته باشند و در هر چه غنی تر کردن بخش خبری نشریه همکاری کنند.

7-  نخبگان و صاحبان قلم هم نظاره گر نباشند و تلاش کنند که از نظر مطالب غنای کافی داشته باشد تا در نهایت درهر شماره محصولی زیر چاپ رود که بیانگر شخصیت واقعی ادیبان شهرمان باشد.

لبخندهای دیجیتالی

کتاب (لبخندهای دیجیتالی ) منتشر شدانصافی نیست؟

نه اگه زن خوبی باشه می

شوهره میگه: ارزه!پرسن جوراباتو کی شستی؟ خواست به من ثابت کند که کم حرف میزند!گفت: زن من به قدری خودش را زیبا، خوش هیکل و قشنگ تصور میکند که حتی آینه را هم قبول ندارد!!گیردش!ترند محتا‌ج‌ترن!گذرد».های بزرگ» درد دیگران را دارند،های متوسط » درد خود را های کوچک» دردی ندارند! اش مرگ است . . .

امیدواریم از خواندن این کتاب لذت ببرید!

*

زندگی جدولی است که هر کس در صدد حل آن بر آید، جایزه

*

« آدم

و « آدم

« آدم

*

زن مهریه‌ات را بگذار اجرا تا با پولش خونه بخریم!

یه نفر به زنش میگه:

*

دوّمی: برای چه؟

اولی: می

*

*

*

می‌گه: بچه تهرون!

می‌گن: کجای تهران؟

می‌گه: کیلومتر 1300 جاده‌ی تهران- بوکان!

*

*

تمام چیزی که باید از زندگی آموخت، تنها یک کلمه است «می
از چشمان تنگ فیل فهمیدم آنان که غنی
از یه نفر می‌پرسن: بچه کجایی؟
عروس میره گل بچینه، شهرداری می
مردی می
اولی: دیشب زنم تا صبح با من حرف زد.

*

میگه جون خودت سؤالای تاریخی نپرس!

از یکی می

کتاب ( لبخندهای دیجیتالی) توسط انتشارات زانکو بوکان منتشر شد. این کتاب شامل مجموعه ای لطیفه و پیامک و برای کلیه سنین مخلتف می باشد.فروش در کلیه کتابفروشی ها و برخی سوپرمارکت های معتبر سطح شهر بوکان.45xgk33hcdk87a95ickz.jpg

بخشی از لطیفه ها و پیامک های این کتاب:

* خسیسه آب معدنی میخره ، به زنش میگه خانم آب بریز توش ، این خیلی غلیظه!

*

به نظر تو این بی

زن به شوهرش میگه: تو هندوستان یک زن رو به قیمت یک گوسفند فروختند..