هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

جشنواره فیلم کوتاه در بوکان

با معرفی نفرات برتر؛
نخستین جشنواره فیلم کوتاه در بوکان به پایان رسید
با معرفی نفرات برتر؛
نخستین جشنواره فیلم کوتاه در بوکان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره فیلم کوتاه با شرکت آثاری از سینماگران بوکان و فیلم‌سازان مطرح استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و ایلام بعد از دور روز در بوکان پیش از ظهر امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، این جشنواره در سه بخش مسابقه نمایش ویژه و بخش جنبی با موضوع آزاد برگزار شد که در بخش مسابقه از 29 اثر وارد شده به دبیرخانه جشنواره 25 اثر در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی در مسابقه شرکت کردند.
همچنین به‌منظور فراهم آوردن عرصه‌ای برای تبادل تجربیات هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان جوان در بخش جنبی و نمایش ویژه که به‌صورت غیررقابتی برگزار شد، از 40 اثر وارد شده به دبیرخانه جشنواره 27 فیلم اکران شد.
در بخش کارگردانی هیئت داوران به خاطر خلق فضایی تاثیرگذار و استفاده خلاقانه از عناصر سینمایی در روایت قصه فیلم، جایزه بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار را به ناجیه سلیمی برای فیلم تازه بوک اهدا کرد.
همچنین تقدیر ویژه هیئت داوران به خاطر طراحی ساختار منسجم فیلم به فروغ امجدی و حسام پیشه‌ور برای فیلم نیمه تاریک زندگی اهدا شد.
در بخش تصویربرداری هیئت داوران به خاطر به‌کارگیری به‌جا و خلاقانه عناصر بصری در تصویر و خلق مناسب قصه فیلم جایزه بهترین تصویربرداری و دیپلم افتخار را به لقمان مولودی برای تصویربرداری فیلم‌های تازه بوک و شیدا اهدا کرد.
همچنین تقدیر ویژه هیئت داوران به خاطر خلق فضایی مناسب با موضوع را به سلیمان رحیمی برای تصویربرداری فیلم مستند راسان اهدا کرد.
در بخش فیلم انیمیشن هیئت داوران به خاطر به‌کارگیری تکنیک مناسب جان‌بخشی و ارائه اثری قابل قبول در زمینه انیمیشن جایزه بهترین فیلم انیمیشن و دیپلم افتخار را به محمدرضا میناپور برای کارگردانی فیلم دریچه اهدا کرد.
همچنین با توجه به موقعیت و شرایط دشوار فعالیت در زمینه انیمیشن و تخصص انیماتوری در فیلم‌های انیمیشن منطقه، هیئت داوران تقدیر ویژه را به انیماتور فیلم‌های نقشینه و دریچه محمد محمودی اهدا کرد.
در بخش فیلم مستند با تقدیر از فیلم مستند ذغال به کارگردانی مظهر اسراری هیئت داوران به خاطر تلاش خلاقانه و خلق فضای مناسب با موضوع و مطرح کردن موضوعی انسانی جایزه بهترین فیلم مستند و دیپلم افتخار را به فیلم مستند راسان به کارگردانی رحیم عبدالرحیم‌زاده اهدا کرد.
در بخش موسیقی تقدیر ویژه هیئت داروان به خاطر فعالیت موثر و همکاری مستمر با فیلم‌سازان در فیلم‌های تازه بوک، ذغال طلایی، سیاه آبشار خرپاب به سمکو فیضی تعلق گرفت.
جایزه ویژه انجمن سینمای جوان ایران به خاطر تلاش‌های مستمر و فعالیت‌های تاثیرگذار در زمینه فیلم‌سازی شهرستان بوکان به مظهر اسراری تعلق گرفت.
همچنین تقدیر ویژه اداره امور سینمایی و سمعی و بصری آذربایجان غربی به خاطر نگاه انسانی به مسائل جانبازان شیمیایی سردشت به خاطر ساخت فیلم شیدا به ناجیه سلیمی اهدا شد.
قرائت شعر توسط سعید نجاری شاعر صاحب‌نام بوکانی و اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان بوکانی از دیگر برنامه‌های جنبی اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه در بوکان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد