هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

تعطیلی کارخانه نساجی بوکان

خبر ویژه:

حکم تعطیلی کارخانه نساجی بوکان صادر شد!؟


بلاخره حکم تعطیلی کارخانه نساجی خاتم الانبیاء بوکان در حالی که مسئولین ما سرگرم تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مورد نظر خود هستند، از سوی کمسیون امنیت کارگری استان صادر شد!؟
کارخانه نساجی بوکان که در زمان ریاست جمهوری هاشمی به عنوان » بزرگترین کارخانه بافندگی و نساجی خاورمیانه« افتتاح شد و بنا بود که برای بیش از 900 نفر اشتغال زایی ایجاد کند، اما به دلیل کوتاهی مسئولین وقت و امروز و سؤاستفاده مدیرعامل کارخانه، روز به روز کوچکتر شد و دستگاههای تهیه شده با دلار 7 تومانی کم کم روانه کرج شد!
مدیر عامل کارخانه هر بار با بهانه های مختلف تهدید به تعطیلی کارخانه می‌کرد و باجی ( وام کم بهره و بلا عوض، تخفیف در هزینه‌های آب و برق و ...) از مسئولین شهرستانی می‌گرفت و بلاخره در زمانی که مسئولین ما سخت سرگرم تبلیغات برای کاندیداهای مورد نظر خود هستند، توانست حکم تعطیلی کارخانه را بگیرد.
این کارخانه به دلیل عدم پرداخت هزینه های آب و برق عملاً از اسفند ماه تعطیل بوده و کارگران این کارخانه از بهمن ماه 87 هیچگونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که بنا به گفته کارگران مدیر عامل حتی سهم 7 درصدی بیمه که از حقوق کارگران کسر می گردد، از سال 1381 به بیمه پرداخت ننموده است!؟
اینکه آیا مسئولین شهرستانی از قبل از صدور این حکم مطلع بوده اند یا نه ، جای سؤال است که قطعاً هم باید بوده باشند و چرا اقدامی جهت جلوگیری از صدور آن به عمل نیاورده اند، باید پاسخگو باشند.
فرماندار بوکان در در پاسخ به سؤال فردای ما در مورد صحت صدور حکم، ضمن تأیید آن اظهار داشت که در تلاشیم که حقی از کارگران ضایع نگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد