هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

غارنوردان ایران در بوکان

ششمین همایش غارنوردان ایران در بوکان برگزار شد

ششمین همایش غارنوردان ایران در بوکان برگزار شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۲۳/۰۴/۸۹‬

ورزش. همایش. غارنوردان. بوکان
بوکان، مهاباد - ششمین همایش غارنوردان ایران با شناسایی عمیق‌ترین چاه ایران با عمق ‪ ۲۷‬متردر شهرستان بوکان به کار خود پایان داد.

یک عضوهیات موسس باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی بوکان در گفت وگو با خبرنگارایرنا، اظهارداشت: این همایش با هدف برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه نقشه برداری فرود و صعود درغار شناسایی اعماق درونی برای زمین شناسان، آموزش عکاسی در اعماق درونی زمین و ایکس پروله (اکتشاف) به مدت چهار روز در دامنه کوه (کونه کوتر) برگزار شد.

محمد کریم زاده افزود: این همایش با حضور ‪ ۶۵‬نفر از غارنوردان و دانشجویان زمین شناسی از ‪ ۱۴‬استان کشور برگزار و در آن برای تیمهای مختلف آموزشهای لازم داده شد.

به گفته وی، غارقلایچی در ‪ ۱۲‬کیلومتری شمال شرقی شهرستان بوکان و در مجاورت محوطه باستانی قلایچی که یکی از مراکز متمدن مانایی هاست، قرار گرفته و ازجمله غارهای طبیعی به شمار می‌آید که در اثر نفوذ آب به درون لایه زمین شکل گرفته و ازنظر ساختاری می‌توان آن را از جمله غنی‌ترین غارهای مکشوفه در ایران به حساب آورد.

این غار درارتفاع یک هزار و ‪ ۷۵۰‬متری کوهی به همین نام قلایچی قرار دارد به گفته کریم زاده،عمق چاه تا رسیدن به کف تالار ‪ ۱۱۰‬متر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبدالملک فیضه 1389,05,22 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام باتشکر از به روز رسانی اخبار مربوط به بوکان امیدوارم هر چه بیشتر تلاش کنید تا اخبار مربوط به گردشگری کردستان و من جمله بوکان در رسانه های رسمی کشور بیشتر نمود پیدا کند تا مردم بیشتر بایکی از اصیلترین فرهنگهای دنیا(کردی)آشنا شوند. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد